Ja zaprojektowałem swoją, poziomą wersję schematu Metra Warszawskiego, która wpisuje się w połowę arkusza A4, co ułatwia masowy druk. Schemat nie marnuje miejsca na papierze i całkowicie zapełnia sobą format. Chociaż na schemacie wschód jest na górze, a południe na dole, to i tak da się po nim zorijentować. Położenie Wisły i dodatkowe oznaczenie na prawym krańcu schematu pomagają w tym. Dany schemat można wykorzystywać zarówno w wagonach jak i w sali głównej.
Pobierz PDF
Oznaczenie wschodu i zachodu:
Dla oznaczenia stacji wybrałem lekko zaokrąglone trapezowe słupki. Jest to dobre rozwiązanie dla nazw stacji, które znajdują się nad i pod linią.
Stacje przesiadkowe są okrągłe i ponieważ są częścią obu linii na raz, zawierają w sobie kolory obu linii, które przechodzą przez nią.
Nazwy stacji w budowie są oznaczone na szaro, a kolor słupka jest jaśniejszy niż kolor linii, na której dana stacja się znajduje.
Żółta linia, która też obecnie znajduje się w budowie, jest oznaczona bladożółtym kolorem. Blade kolory na schematach są kojarzone z niedziałającymi obiektami.
Drobne szczegóły ulepszają schemat, na przykład, stacja Stadion Narodowy jest oznaczony piłką.